-->") Nowe.focus() }
powrót
Kalendarium moich ważniejszych prac reżyserskich:
Tadeusz Różewicz - Pułapka. Fragmenty

Wyst. Katarzyna Ankudowicz, Anna Dereszowska, Magdalena Karel, Krzysztof Ogłoza, Michał Piela
Scenografia: Diana Marszałek
Muzyka: Natalia Babińska

Pierwszy samodzielny egzamin w szkole teatralnej. Franz Kafka kontra apodyktyczny ojciec. Stłamszona wrażliwość rodzi poetyckie wizje.

tak miało być posłuchaj...
pułapka
więcej...







AmorEi do tekstów Martina Codaxa

Wyst. Aleksandra Bożek, zespół Alienor w składzie Natalia Babińska, Paulina Ceremużyńska, Zofia Dowgiałło
Muzyka: z cyklu Cantigas de Amigo, Cantigas de Santa Maria
Scenografia, kostiumy, projekcje: Diana Marszałek

Pierwszy autorski spektakl, bazujący na średniowiecznej liryce z hiszpańskiej Galicji. Studium tęsknoty młodej dziewczyny za ukochanym: nadzieja, lęk, euforia, szaleństwo. Madama Butterfly sprzed wieków.
AmorEi
więcej...







Noce Szeherezady - na podstawie "Księgi Tysiąca i Jednej Nocy"

Adaptacja: Natalia Babińska
Wyst. Aleksandra Bożek, Zofia Dowgiałło
Ruch sceniczny: Jarosław Staniek
Muzyka: Zofia Dowgiałło
Scenografia i kostiumy: Elżbieta Biryło
Charakteryzacja: Maria Izabela Jahnz

Oficjalny debiut. Niewolnica opowiada swemu oprawcy baśnie, oddalając tym sposobem swoją egzekucję. Ostatniej nocy odważy Szeherezada odważy się mówić prawdę. Roman Pawłowski w Wyborczej napisał potem o naszej pracy "Wielkie małe przedstawienie".
Noce Szeherezady
więcej...







LADY M. Szkice z Makbeta - na motywach sztuki Williama Shakespeare'a

Adaptacja: Natalia Babińska
Wyst. Julia Kijowska, Piotr Borowski
Scenografia i kostiumy: Ewa Kochańska
Konsultacja choreograficzna: Paulina Andrzejewska
Oprawa muzyczna: Natalia Babińska

5 miesięcy roboty, wielka walka ze wszystkimi żywiołami i ciężka lekcja teatralna. Lady M czyli demoniczna Muza skłania do zbrodni. Własna zachłanność ją pożera. Zbrodnia i kara.

tak miało być posłuchaj...
LADY M. Szkice z Makbeta
więcej...







J.S. Bach Kantata o Kawie BWV 211. Kantata chłopska BWV 212

Wyst. Julita Mirosławska (sopran), Aleksander Kunach (tenor), Michał Janczak (bas)
Festiwalowa Orkiestra Kameralna pod dyrekcją Ewy Strusińskiej
Konsultacja scenograficzna: Liliana Jankowska

Sceniczne zmagania z niescenicznym Bachem. Zabawa: piękna, lekka i przyjemna utrzymana w konwencji barokowej.
Kantata o Kawie
więcej...







Jakub Boryczka - Komórkowe Love

Wyst. Danuta Dolecka, Blanka Kaczorowska, Sylwia Najah, Gracjan Kielar, Krzysztof Prałat
Scenografia: Julia Skrzynecka
Oprawa muzyczna: zespół pod kierunkiem Natalii Babińskiej
Asystent reżysera i konsultacja choreograficzna: Sylwia Najah

Współczesny tekst w formie antycznego teatru. Podczas szkolnej wycieczki pod opieką demonicznego Biologa grupa młodzieży dokonuje morderstwa nauczyciela religii. W tekście pobrzmiewa kryzys wartości duchowych, widmo neofaszyzmu.
Komórkowe Love
więcej...







DIABEŁ W HADESIE - czyli romantyzmu i eklektyzmu zmagania

Scenariusz: Natalia Babińska
Wybór pieśni: Anna Maćkowiak
Wyst. Soliści Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im Fryderyka Chopina w Warszawie
(Muzeum Niepodległości w Warszawie, maj 2006),
Przygotowanie solistów i kierownictwo muzyczne: Anna Maćkowiak
Scenografia i kostiumy: Elżbieta Tolak
Fortepian: Katarzyna Ewa Sokołowska

Diabeł w dwóch osobach: męskiej i żeńskiej, dryfuje wśród wód Styksu, ukazując nam bohaterów z polskiej historii i legend, którzy już dawno odeszli w zaświaty...
DIABEŁ W HADESIE
więcej...







Różaniec - Misterium Ekumeniczne poświęcone Janowi Pawłowi II

Muzyka: Weronika Ratusińska
Inscenizacja: Natalia Babińska
Wyst. Soliści i Instrumentaliści Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im Fryderyka Chopina w Warszawie, Maja Helbert (flet) - gościnnie Dyrygent: Maja Metelska,
Przygotowanie solistów: Anna Maćkowiak
Scenografia i kostiumy: Elżbieta Tolak

Mój osobisty hołd dla chrześcijaństwa. Na tle odmawianej modlitwy różańcowej artyści pantomimicznie odgrywają sceny z Ewangelii: od Zwiastowania, przez Mękę, Śmierć i Zmartwychwstanie Chrystusa, po Zesłanie Świętego Ducha.
RÓŻANIEC
więcej...







HEJ, HEJ KOMENDANCIE... w 140 rocznicę urodzin Józefa Piłsudskiego

Scenariusz: Krzysztof Rozner
Muzyka: Fryderyk Chopin, Tomasz Kiesewetter, Jan Matlakiewicz, Ignacy Jan Paderewski, Mirosław Racewicz, Arnold Rezler, Bolesław Szulia Scenografia i kostiumy: Elżbieta Tolak
Choreografia: Zofia Rudnicka, Jacek Tomaszewski, Emil Wesołowski
Kierownictwo artystyczne: Adam Martin
Kierownictwo muzyczne: Mirosław Racewicz
Dyrygent: Kazimierz Ołtarzewski
Przygotowanie chóru: Piotr Racewicz
Projekcje multimedialne: Maciej Makowski Reżyseria świateł: Andrzej Leszczyński
Wyst. Jolanta Wołłejko, Dariusz Kowalski, Maciej Makowski, Jerzy Woźniak, Soliści, Orkiestra, Chór i Balet Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego
Inspicjent: Józef Kurkowski
Kierownictwo techniczne: Tadeusz Rodenko

Sceny z życia wielkiego Polaka przeplecione historią walki o niepodległość legionów Piłsudskiego. Szaleństwo, wielkie marzenie, strategia, walka, życie w nieustannej służbie. Co my, współcześni, na to, w Polsce XXI wieku?






KOMENDANT
więcej...
G.P. Pergolesi - "La Serva Padrona"

Scenografia i kostiumy: Zofia Borucińska, Piotr Rycyk, Olga Dackiewicz
Projekcje multimedialne: Maciej Makowski, Zofia Borucińska, Piotr Rycyk
Warszawska Orkiestra Młodych "Sinfonia Artis" pod dyrekcją Wojciecha Semerau-Siemianowskiego
Realizacja basso continuo i współpraca w przygotowaniu solistów: Katarzyna Drogosz
Wyst. Łucja Szablewska - SERPINA, Tomasz Raff - UBERTO, Maciej Makowski - VESPONE

Wprawdzie Pergolesi skomponował swoją operę niemal trzy stulecia wstecz, jednak temat służącej, która awansuje na panią domu znakomicie przenosi się do współczesności. Klasyczny salonik zamienia się tylko na nowoczesny apartament z telewizorem plazmowym. Pod jednym dachem mieszkają bogaty, gburowaty, samotny stary kawaler i młoda, piękna, pyskata, sprytna podwładna. W takiej konfiguracji musi iskrzyć pod każdym względem! Uberto i Serpina są przecież dla siebie stworzeni - mimo pozornego mezaliansu.
SERVA PADRONA
więcej...







powrót